حقیقت نامه

حقیقت و گل سرخ هر دو خار دارند (ضرب المثل اسپانیائی)

حقیقت نامه

حقیقت و گل سرخ هر دو خار دارند (ضرب المثل اسپانیائی)

ویژه نامه تخریب احمدی نژاد

روزنامه دولتی ایران 11 آذر 1392 ویژه نامه ی صدمین روز دولت یازدهم را با عنوان "نهال 100 روزه دولت اعتدال" منتشر کرد. این ویژه نامه به صورت رایگان ضمیمه روزنامه ایران و شامل تعدادی مصاحبه و یادداشت پیرامون مسائل اقتصادی ،فرهنگی، اجتماعی و سیاسی میباشد.

اما چیزی که در بین صفحات این ویژه نامه کاملا هویدا بود،روند تخریب بی وقفه رئیس جمهور دولت نهم و دهم ست .موضوعی که در گزارش 100 روزه دکتر روحانی در صدا و سیما نیز محور مطالبش بود.

در بخش بخش مطالب و سر تیتر ها و متن مصاحبه ها،بار ها نام احمدی نژاد آورده شد و مورد هجوم قرار گرفت. به طوری که گویا در طی 8 سال گذشته حتی یک کار مثبت از سوی ایشان صورت نگرفته!!!

در صفحه ی 2 این ویژه نامه مطلبی عجیب به چشم میخورد....
100 روز پس از 24 خرداد،نخستین و شاید هم آخرین گزارش مستند دولت تدبیر و امید از دوران پیش از استقرار خود از سوی رئیس جمهور منتشر شد.
از دوران پیش از استقرار خود؟!! یعنی هدف گزارش آقای روحانی ، شرح عملکرد 100 روزه دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف نبوده؟ و نیت ایشان ارائه گزارشی مستند(!) در مورد دوران پیش از استقرارشان یعنی در مورد دولت احمدی نژاد بوده؟؟؟

و یا آنکه هدف ارائه گزارش عملکرد بوده و اما به جای آن کار دیگری صورت گرفته و اکنون خود دولتی ها نیز بر این موضوع اتفاق نظر دارند؟

اینکه در گزارش صد روزه آقای رئیس جمهور محور گزارش نقد عملکرد دولت قبلی بوده،هیچ شکی نیست اما مطمئنا گزارش انجام شده،آن چیزی نبود که مردم انتظار داشتند.

در مصاحبه ای که با اسحاق جهانگیری انجام شده و در صفحه ی 4 این ویژه نامه آمده،سوالی از معاون اول رئیس جمهور پرسیده میشود، خواندن این پرسش و پاسخ کاملا نشان میدهد که حداقل یکی از دو هدف اصلی انتشار این ویژه نامه تخریب محمود احمدی نژاد نژاد بوده است و هدف دیگر منجی سازی از دولت یازدهم...
پرسش: به گزارش رئیس جمهور اشاره کردید ، بعد از اینکه این گزارش از تلوزیون پخش شد تقریبا سه دیدگاه نسبت به این گزارش شکل گرفت،یک دیدگاه بیان میکرد این گزارش محتاطانه بود و آن تصویر شفافی که وعده داده شده بود،دیده نشد،برخی میگویند: واقع بینانه بود است و دولت در همان وضعیت است و برخی هم میگویند : جانبدارانه بوده و بیش از آنچه لازم بود نسبت به دولت گذشته اجحاف کردند. ارزیابی شما و تیم کارشناسان از این گزارش چیست؟

پاسخ: معمولا دولت ها در یکسال اول خود در عالم تبلیغات قبل از انتخابات هستند،برخی از دولت ها طی 8 سال دولت داری خود در دوران پیش از انتخابات هستند. برخی رئیس جمهور ها بعد از پایان دوران خود حتی یکبار حاضر نشدند پاسخگوی عملکرد خود باشند.در مقابل هر سوالی سعی میکردند با سوال دیگری از پاسخ فرار کنند.در مقابل هر بحرانی که پیش می آمد که دولت باید پاسخگوی آن می بود با ایجاد یک بحران مصنوعی از آن بحران به بحران دیگری کشور را ارجاء دادند
... حال اگر کسی نسبت به این آمار (آمار های ارائه شده در گزارش 100 روزه) نقد دارد و میگوید نرخ تورم 40 درصد نبوده و رشد اقتصادی منفی 5/8 دهم درصد نبوده و معتقد است در 50 سال اخیر این شرایط بی سابقه نبوده ،بیاید ما با آنها بحث خواهیم کرد.
خود سوال دارای مشکل است...سوال اینجاست که آیا اصلا لازم بوده که به دولت گذشته اجحاف شود؟؟تا زمانی که انتقاد منصفانه هست چرا اجحاف؟؟؟

در پاسخ آقای جهانگیری به سوال مذکور ، اوج تخریب و احجاف(!) را از دولت گذشته شاهدیم...آیا این گونه پاسخ دادن و این پاسخ برای سوال مورد نظر مناسب است؟ دولت قبل با رای 70 درصدی مردم سرکار آمد و متاسفانه آنطور که باید در سال های پایانی عمل نکرد،اما آیا اینهایی که گفته شد که ایشان حتی یکبار پاسخ گوی مردم نبودند و بحران مصنوعی ایجاد میکردند و غیره و غیره،کاملا صحیح و عین واقعیت است؟؟؟
آیا تورم 49/5 در صد در دوره آقای هاشمی را فراموش کرده اید که میگویید این شرایط در 50 سال اخیر بی سایقه است؟؟؟

هدف ما در این مطلب نقد بخش بخش این ویژه نامه نیست و نیز هدف بازساززی وجه رئیس جمهوری قبلی نیز نیست چرا که اصلا حقیر حامی دولت احمدی نژاد نبوده و نیستم،چرا که حمایت از دولتی که به مردم نمی اندیشد ، جفا در حق نظام و انقلاب است...

هدف ما گلایه ای ست از این روند پیش گرفته توسط دولت...انتظار نمیرود دولتی که با آمدنش امیدی تازه به مردم داده به جای تمرکز روی مباحث اقتصادی و فرهنگی و سیاسی ، به انتقاد و تخریب دیگران بپردازد.

مورد دیگری که لازم است بدان اشاره کنم،گفتگو با دکتر سید محمد صدر-تحلیلگر سیاسی و معاون اسبق وزارت خارجه- میباشد. این گفتگو با نقد دولت نهم و دهم شروع و با تمجید و ستایش سیاست خارجی دولت اصلاحات و دولت فعلی ادامه میابد!!
این گفتگو که در صفحه ی 20 ویژه نامه آمده است،با عنوان جذاب " دوران سخت اسرائیل فرا رسیده" مخاطب را جذب خواندن متن گفتگو میکند و به مباحثی مانند : هولوکاست و سیاست خارجی احمدی نژاد و بمب اتم و محو اسرائیل از صفحه روزگار میپردازد.

دکتر سید محمد صدر در پاسخ به سوال اول اشاره میکند که 8 سال گذشته شرایطی سخت تر از 8 سال جنگ را طی کردیم!! و کلید واژه های زیر را دستاورد سیاست خارجی زیر معرفی میکند:
1- تنزل جایگاه معنوی جمهوری اسلامی ایران 2- انزوای همه جانبه ایران در جامعه ی بین المللی 3- صدور قطعنامه های تحریم علیه ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل 4- تحریم ایران توسط امریکا،اتحادیه اروپا،کانادا،استرالیا،کره جنوبی ،ژاپن و حتی کشور های عربی 5- افزایش احتمال حمله نظامی به ایران 6-نجات اسرائیل از فشار های داخلی و گروه های تند رو 7-طرح ایران هراسی در منطقه و..............

اینکه تمامی موارد بالا که شمار کلی آن به 31 مورد میرسد،اتفاق افتاده امری حتمی ست و غیر قابل انکار اما آیا میتوان گفت مسبب تمام اینها احمدی نژاد بوده؟؟؟ یعنی در دوره ی قبل از احمدی نژاد ایران در جامعه ی بین الملل منزوی نبوده؟ یعنی قبل از احمدی نژاد تحریم نبودیم؟ یعنی احتمال حمله و تهدید به حمله نظامی قبل از ایشان نبوده؟ ایران هراسی و اسلام هراسی نبوده؟؟؟

به نظر میرسد که گفته های آقای صدر بیشتر سیاه نمایی و عقده گشایی از دولت قبل باشد تا انتقاد منصفانه و ارزیابی درست و صحیح...این کار انداختن تمام تقصیر ها گردن دیگری ست....و شایسته نیست که به کسی که مورد اتهام است اجازه دفاع ندهیم...اتینگونه مباحث بهتر است در یک فضای علمی مانند دانشگاه و در قالب مناظرات مستدل و مستند مطرح شود تا طرفین اجازه و فرصت دفاع داشته باشند...

پیشنهاد رئیس بسیج داشنجویی به برگزاری مناظره بین احمدی نژاد و دکتر روحانی محک خوبی ست برای کسانی که مدعی هستند دولت قبل هیچ دستاورد مناسبی در هیچ یک از عرصه ها نداشته.

در بخش های دیگر ویژه نامه به خصوص در سر تیتر ها احمدی نژاد ستیزی به خوبی خودنمایی میکند،برای مثال:

دولت سابق کشاورزی را به احتضار برد(سر تیتر صفحه ی 40)
نابه سامانی های گذشته ، تدابیر 100 روزه (سر تیتر صفحه ی 46)
عرصه نقد و نظر بازتر شده است(سر تیتر صفحه 56)
در دولت گذشته بر حوزه فرهنگ چه گذشت؟(سر تیتر صفحه 66)
8 سال ضعف در سازمان تامین اجتماعی(سر تیتر صفحه 87)
بازگشت آرامش به وزارت ارتباطات(سر تیتر صفحه 90)
8 سال ورزش را از دست دادیم(تیتر صفحه ی 95)
و......

باز هم اشاره میکنم که هدف نقد مفصل این ویژه نامه نبود و هدف گلایه و نقد مختصر بود...

همینجا از دولت تدبیر و امید خواهش میکنیم که به جای تمرکز روی انتقاد از احمدی نژاد و سیاه نمایی از اقدامات دولت پیشین،تنها و تنها به این فکر کنند که مردم چشم به راه تحول وعده داده شده هستند و رهبر معظم انقلاب نیز منتظر تحقق حماسه اقتصادی ست..

واسلام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد