حقیقت نامه

حقیقت و گل سرخ هر دو خار دارند (ضرب المثل اسپانیائی)

حقیقت نامه

حقیقت و گل سرخ هر دو خار دارند (ضرب المثل اسپانیائی)

سفیانی شناسی(4)

در میان نبرد های آخرالزمان ،نبرد قرقیسیا نبرد نسبا جالبی ست.در این جنگ سپاه حق شرکت ندارد و دو(یا چند) گروه از دشمنان به جان هم می افتند و همدیگر را نابود میکنند. قرقیسیا نام شهر کوچکی ست که در تلاقی رود خابور به رود فرات واقع شده است. جنگ قرقیسیا در مرز های سوریه ، عراق و ترکیه امروزی رخ میدهد و ظاهرا خارج از روال طبیعی جنگ های سفیانی ست.

سفیانی برای جلوگیری از ورود مشرقی ها (ایرانیان) از مرز عراق به سوریه ناچار میشود که عراق را تصرف کرده و بر آنجا چیره شود تا اینگونه جلوی سپاه ایرانیانی که میخواهند از طریق عراق وارد سوریه و قدس شوند را بگیرند. ولی هنگامی که سفیانی میخواهد به عراق حمله کند،در راه این کشور در اثر حادثه ای عجیب جنگ قرقیسیا رخ میدهد و طبق روایات علت وقوع این جنگ پیدا شدن گنجی در نزدیکی مجرای فرات است.

البته شاید منظور از گنج ،طلا یا نفت و... باشد،بسیاری از مردم به خاطر به دست آوردن آن گنج به جنگ و نزاع با هم میپردازند و عده ی زیادی کشته میشوند و سرانجام پشیمان شده و از دستیابی به آن منصرف میشوند.

امام صادق(ع) در روایتی عجیب میفرمایند: همانا خداوند در قرقیسیا سفره پر از طعامی دارد که سروش آسمانی از آن خبر میدهد و ندا میکند : « ای پرندگان آسمان و ای درندگان زمین بشتابید برای سیر شدن از گوشت تن ستمگران» (بحار الانوار ج52 ص 246)

یعنی به گونه ای در این جنگ ،حریصان گنج همدیگر را میکشند که گوشت تن و جنازه ی آنها روی زمین باقی میماند و پرندگان و درندگان برای خوردن گوشت آنها حمله میکنند. به نظر میرسد که خداوند با هویدا ساختن این گنج عظیم،قصد به جان هم انداختن دشمنان را دارد. وقوع این جنگ خسارات زیادی به سپاه دشمن (سفیانی) میرساند ،به گونه ای که بسیاری از سربازان سفیانی کشته میشوند و سپاه وی تضعیف میگردد.


بنابراین زمانی که سفیانی به عراق میرسد تا مانع ورود سپاه ایرانیان شود بخش عظیمی از نیروهایش از دست رفته اند و قدرتش کم شده است و همین امر باعث شکست وی در جنگ با مردان ایرانی میشود.


گفتیم که جنگ قرقیسیا بر سر گنجی ست که هویت آن نامعلوم است البته در روایتی آمده که پیامبر(ص) فرمودند: رود فرات از کوهی از طلا و نقره پرده بر میدارند و آن را آشکار میسازد ، بر سر آن گنج درگیری به وجود می آید به گونه ای که از هر 9 نفر 7 نفر کشته میشوند. پس هرگاه شما آن روز را دیدید و درکش کردید بدان نزدیک نشوید(نسخه خطی ابن حماد ص 82) این که از هر 9 نفر 7 نفر کشته میشوند در روایات دیگر نیز آمده و نشان از کشت و کشتار عظیم در این جنگ دارد.

و سر آخر نیز توصیه پیامبر به منتظران ظهور این است که روزی که قرقیسیا میزبان این جنگ است به آن نزدیک نشوید چرا که این جنگ بر سر ثروت دنیوی ست و هلاکت در آن یک ابدیت جهنم را در پیش دارد.

همانطور که اشاره کردیم جنگ قرقیسیا در مرز عراق و سوریه و ترکیه رخ میدهد پس ممکن است که یک طرف این جنگ ترک ها(و شاید روس ها) باشند ،والله اعلم


در روایتی امام باقر(ع) تعداد کشتگان از سپاه ستمگران صد هزار نفر ذکر شده است(غیبت نعمانی ترجمه غفاری ص 392)


و نیز نقل است که کنار قرقیسیا نهر فرات است ،به یقین در آن واقعه ای رخ دهد که از آن روز که خدا آسمان ها و زمین را آفرید مانند آن نبود و تا آسمان ها و زمین برپاست مانند آن نباشد ،یک سفره پذیرایی برای پرندگان باشد و همه ی درندگان زمین و پرندگان آسمان از آن سیر شوند.(روضه کافی – ترجمه کمره ای ج 2 ص177)


عبدالله بن ابی یعقور گوید: امام باقر(ع) به من فرمود: همانا واقعه ای برای فرزندان عباس و مروانی در قرقیسیا رخ خواهد داد که پسر نوجوان در پیش آمد آن پیر گردد و خداوند هرگونه یاری را از ایشان برگیرد و به درندگان آسمان و زمین الهام کند که از گوشت تن ستمگران خود را سیر کنید.(غیبت نعمانی –ترجمه غفاری ص422)


در روایات آمده که سفیانی در این جنگ با ابقع و اصهب که دشمن مشترک شیعیان وسفیانی اند میجنگد و بر آنان پیروز میشود(عصر ظهور – علی کورانی ص 130)


در الفتن و الملاحم از ابن کثیر(اهل سنت) به نق از رسول الله به پیدا شدن گنجی از طلا اشاره شده ،رسول الله فرمودند: هر کس آن گنج را یافت نباید چیزی از آن برگیرد.(السید علی ابن طاووس / الفتن و الملاحم ص58)


ابن حسام جونپوری نیز در کتاب البرهان به ماجرای کوه طلا در فرات اشاره دارد : «قیامت بر پا نمیشود ،مگر اینکه فرات کوهی از طلا را آشکار میسازد،مردم بر سر آن گنج به نبرد برمیخیزند و نه دهم آنان کشته میشوند .(البرهان فی علامات مهدی آخرالزمان ص 1111)

در کتاب شش ماه پایانی آمده که : طرفین در گیر در نبرد قرقیسیا 6 دسته اند :

  • ترکها (که شاید منظور روس ها باشند)
  • رومیان(که منظور نیروهای غربی امروزی ست که در امور منطقه شامات دخالت میکنند)
  • سفیانی (که موضوع اصلی این مقاله است)
  • عبدالله (که هم پیمان غربی هاست)
  • قیس (که فرمانده مصر است)
  • فرزندان عباس (که اهل عراق اند)


محمد بن مسلم از امام باقر(ع) نقل کرده که ایشان فرمودند: آیا نمیبینید که دشمنان شما در معصیت های خداوند کشته میشوند بدون آنکه شما حضور داشته باشید؟ در حالی که شما با آرامش و امنیت در گوشه خانه هایتان نشستید ،برخی از آنها برخی دیگر را بر روی زمین میکشند؟ سفیانی عذاب مناسبی برای دشمنان شما و نشانه ای برای خودتان است. آن فاسق وقتی (در ماه رجب) سر به شورش برداشت شما اگر یک یا دو ماه پس از شورش او از خود حرکتی نشان ندهید به مشکلی بر نخواهید خورد تا اینکه بسیاری از خلق منهای شما(شیعیان) کشته شوند.(الغیبة النعمانی ص203)

بلی ،به اذن خداوند دشمنان اسلام بر سر گنجی به جان هم می افتند و در حالی که شیعیان با آرامش و امنیت در خانه هایشان نشسته اند،آنان همدیگر را میکشند و این حکمت خداوند است.


پایان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد